Společenství čistých srdcí

Komentáře

ke článku: Varování před léčiteli
ze dne 09.07.2013, autor článku: Magdaléna Jírová

Komentář ze dne: 28.06.2012 20:11:18
Autor: solipso (solipso@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Varování před strachem a předsudky
ad 1) "Falešnost spočívá v tom, že se prohlásil za jediného a prostřednictvím strachu si vymáhal úctu."
- Pojmu falešnost rozumím tak, že označuje vydávání něčeho nepravého za pravé. Jsoucno označitelné jako bůh musí být (z definice - bůh je nejdokonalejší jsoucno) jediné, protože jinak by nemohlo být nejdokonalejší. Chápu tedy správně, že, když považujete jeho jedinečnost za falešnou, se domníváte, že Hospodin není bůh? Kde je tedy ten pravý Bůh, když to není Hospodin? Proč se neprojeví? Kde se tedy vzal ten zlý a falešný Hospodin?
Bázeň je velmi účinný (a morálně nelišný) prostředek k získání úcty, to bych Hospodinu nevyčítal.

ad2) Zde jste pouze zopakoval, že je Hospodin zlomyslný. Zopakuji tedy svoji otázku: Proč myslíte, že je Hospodin zlomyslný? Komu přeje zlo? Jak se to prakticky projevuje?

ad 3a) Opět pouze opakujete, že Hospodin není bohem. Opět se tedy ptám: Jaký důkaz pro toto tvrzení můžete předložit?

ad 3b) Války - jsou vedeny i lidmi, kteří Hospodina neuctívají, a to zpravidla mnohem krutěji a nelítostněji než těmi, kteří v Hospodina věří. Tento Váš argument tedy není platný.
Oběživo - měna - rovněž nikterak nesouvisí s vírou v Hospodina. I lidé, kteří Hospodina neznali, používali různé druhy oběživa. Víra v Hospodina se zavedením měny tedy nikterak nesouvisí.
Společenský systém - platí totéž co pro války a oběživo. Každá skupina lidí, má-li být úspěšná, musí vytvořit společenský systém.
Skutečnost, že byla víra v Hospodina někdy zneužita jako záminka ke konání zla nikterak nesnižuje samotnou víru v Hospodina. Stejně tak byla zneužívána např. láska k vlasti nebo národu - znamená to snad, že i tato pohnutí mysli jsou zavrženíhodná? Jistě ne.
Narážíte na zajímavou otázku: Boží hněv. Představujete ho však jako emoci stojící v opozici k lásce, což je hrubě nesprávné. Bůh samozřejmě žádné emoce nemá. To, co bývá popisováno jako Boží hněv je ve skutečnosti síla dobra (lásky+spravedlivosti) aktuálně působící proti konkrétnímu zlu. Spíš než emoci je tedy Boží hněv podobný přírodnímu zákonu, např. gravitaci. Gravitace je potřebná, abychom neuletěli do vesmíru. Je smrt sebevraha, vrhnuvšího se ze střechy mrakodrapu, projevem gravitačního hněvu? S Božím hněvem je to podobné, jen v rovině morální není příčinná souvislost natolik zřetelná jako v rovině fyzikální.

ad 4) Hospodin SZ je opravdu někdo jiný, než Bůh Otec NZ. Hospodin je jednota Otce, Syna a D.S. Je to podobné, jako by ve SZ byla nějaká entita označována Vomáčkovi a v NZ by se hovořila o Jardovi Vomáčkovi, Ludmile Vomáčkové a Karolínce Vomáčkové.
Píšete o frekvencích: že vysoká frenkvence vždy "překoná" nízkou. Navrhuji Vám pokus: opatřete si buben a triangl, dejte je někomu kdo je 500 metrů od Vás a požádejte jej, ať udeří nejprve do nízkofrekvenčního bubnu a poté do vysokofrekvenčního trianglu. Domníváte se, že uslyšíte triangl a nikoliv buben?
Píšete: "Hospodinova základní frekvence odpovídá pýše, domýšlivosti, nenávisti, závisti, tedy je nízká. Láska je vysokofrekvenční."
Opravdu nerozumím, co tím chcete říct. Frekvencí přece rozumíme četnost nějakého jevu za časovou jednotku. Zkuste prosím citovanou myšlenku nějak přeformulovat, abych pochopil co jí míníte. Uveďte prosím konkrétní příklady Hospodinovy pýchy, domýšlivosti, nenávisti a závisti.

ad5) "Protože Bible spojuje zlo s dobrem, v lidech vytvořila zmatek."
- Naopak. Bible jasně rozlišuje co je zlo (co Hospodin považuje za zlo) a co je v témže smyslu dobro.
" Modlí se k Ježíši a jeho Otci, kterého si však ztotožňují s Hospodinem."
- Naopak. Představa, že je Hospodin právě totožný s Bohem Otcem není katolická, ba ani křesťanská.
"Milují ho, a zároveň se ho i bojí, touží mu vyhovět..."
- To je ve vztazích běžné.
"... respektují všechny zločiny popsané v Genesis, které přijali za správné a spravedlivé."
- Za které zločin v Genesis je Hospodin zodpovědný?
"Pro lepší pochopení je třeba si uvědomit, že Hospodin ani Otec ani Bůh nejsou osoby. Jsou to entity, soubory energií. V pozemské rovině tomu odpovídá systém. "
- To jistě není pravda. Pokud by Bůh nebyl osobou, tak by především nebyl příčetný a tudíž by nemohlo být jeho jednání podrobováno etickému soudu, což ale právě Vy činíte. Označovat někoho za zlomyslného, závistivého nebo pyšeného nutně předpokládá, že ten někdo je osobou, neboť takové jednání předpokládá rozum a vůli. Připodobnění k systému není platné. Nebo znáte pyšný, závistivý a zlomyslný systém nebo soubor energií?
"Kdybychom Hospodinovi svoji úctu neprojevovali, nezemřel by, jen by s námi už nerezonoval, a jeho záměr ovládat Zemi prostřednictvím strachu by byl ukončen."
- Z Vámi předloženého učení podle mého názoru vyplývá, že Hospodin jedná s lidmi z pozice síly. Pokud bychom tuto hypotézu i připustili, pak, protože Hospodinu přisuzujete schopnost aktivně konat nezávisle na vůli jím ovládaných lidí, by skončení projevování úcty nemělo na jeho manifestaci žádný vliv. Jednat a vzbuzovat strach směřující k ovládání Země by mohl klidně dál, ba jistě by tak i učinil. I podle Vašeho učení je tedy logicky konsekventně užitečné Hospodinu projevovat úctu a poslušnost, protože jinak by si ji vynutil násilím, nemyslíte?
" protože všichni jsme součástí lásky, Prvotní vysokofrekvenční energie, nebo chcete - li Boha s velkým B."
- Proč tato mocná vysokofrekvenční láska Hospodina neodstraní sama svojí mocí? Vždyť by nás tím osvobodila! Konat dobro je přece povinností lásky! Proč nás tedy nechává úpět pod jhem té zlé energetické entity - Hospodina? Aha? Že by logický spor?

ad 6) "Připodobnil bych to k dobré a špatné náladě jednoho člověka, nebo k jeho stínu. Satan je součástí i výtvorem Hospodina. Jako když matka v jednu chvílí líbá své dítě a za chvíli jej straší Rochábem, kterého si vymyslela."
- Je tedy Satan rovněž energetickou entitou bez osobnosti? Jak by bylo možno něčím takovým strašit? To by bylo jako strašit magnetickým polem, zakřivením časoprostoru nebo modrou barvou.

Závěr: Váš duchovní svět je beze sporu zajímavý a v lecčems inspirativní. Začínám mít ovšem dojem, že je chybný, protože je vnitřně rozporný, jak jsem se snažil ukázat svými námitkami. Je však možné, že je ještě uspokojivě vyvrátíte. V tom případě jsem Vám k dispozici pro další diskusi.

Reakce na komentář
"Re: Re: Re: Varování před strachem a předsudky"

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

Odpovězte, prosím, na následující kontrolní otázku, která nám pomůže rozlišit, zda jste člověk nebo počítačový robot. Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude váš komentář uložen. Tato kontrolní otázka se nezobrazuje registrovaným čtenářům.

Kolik prstů má člověk na dvou rukou? (nápověda: deset)

  

V rámci komentářů nelze používat HTML tagy.

Pro vložení tučného textu, hyperlinku nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]



Důležité kontakty:
P. Marek Dunda koordinátor SČS, marek@fatym.com
P. Vilém Štěpán, villelmus@seznam.cz, spoluzakladatel iniciativy SČS přijímá do SČS s přesahem za hranice ČR zvlášť Medžugorje.
Tisková mluvčí SČS Jana Julinková (roz. Brabcová)
zástupkyně tiskové mluvčí, na kterou je možné směřovat dotazy:
Anna Bekárková annabekarkova@gmail.com tel.: 736 522 818

phpRS PHP MySQL Apache
Tento web běží na upraveném redakčním systému phpRS.

Vyhledávání
Ubytování v České KanaděKomorníkUbytování KunžakChata rybníkaUbytování větších skupinChata KomorníkChata Jižní ČechyPenzion skupinyChata Česká KanadaPenzion Česká KanadaUbytování StrmilovRybařeníChata na Samotě

Přihlásit se (upravit nastavení)
Zapomenutí hesla
Zrušení účtu

Odhlášení

Registrace nového čtenáře