Komentář ze dne: 11.05.2012 03:16:14
Autor: solipso (solipso@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Modloslužba = duchovní smilstvo
"- Jak víte, že protestanté odpadli od Boha? Co když je odpadlou církví právě ŘKC? Já osobně se považuji za učedníka Ježíše Krista, nikoliv však za učedníka starců ve Vatikánu."
- Za co se považujete není relevantní.
- Že od Boha odpadli protestanté je zřejmé ze změny paradigmatu. Nejprve byla církev A která učila X, načež došlo k události U, po níž byla církev A s naukou X a náboženská společnost B s naukou Y. Pokud před událostí U byla církev A pravá a nauka X pravdivá, pak tomu tak nutně muselo být i po události U.
"Modlitba je v biblickém pojetí vždycky chápána vertikálně - tzn. od člověka k Bohu, nikoliv od člověka ke člověku."
- To není pravda. Nevím k jaké sektě se hlásíte a jaké bludy vyznáváte, ale pokud věříte alespoň že Kristus je současně pravý Bůh i pravý člověk, pak modlíte-li se ke Kristu, modlíte se současně k Bohu i k člověku. Stejně tak modlil-li se Kristus k Otci, modlil se k němu jako člověk i jako Bůh. Modlí-li se tedy Bůh k Bohu a člověk k člověku, kde je Vaše vertikalita? Modlitba je všestranný komunikační kanál mezi oblastí duchovou a fyzickou.
"- Řecké slovo katholikos znamená všeobecný, týkající se všech, universální... "
- Řecké slovo katholikos bylo Kristově církvi dáno v době, kdy opravdu byla jedinou všeobecnou církví a nebyly žádné sekty, které by se prohlašovaly za její součást. Katolická církev je konstituována naukou a apoštolskou posloupností. Kdekoliv tedy najdeme onu nauku a apoštolskou posloupnost, nacházíme onu původní a stále svěží Kristovu = katolickou církev. Kdekoliv některý atribut chybí, nacházíme sektu.
"Jistě víte, že církev Ježíše Krista není "jedna jediná pravá a viditelná církev", ale skládá se z učedníků Pána Ježíše, kteří chodí do různých církví (denominací)."
- Katolická církev Ježíše Krista je, jak vyplývá z kontinuity nauky a posloupnosti, právě totožná s denominací zvanou Katolická církev, ba dokonce v ní subsistuje. Jedině její učení je totožné s učením Pána Ježíše, proto kdokoliv, kdo vyznává učení jiné, není skutečným učedníkem pána Ježíše, neboť právě učení je konstitutivním prvkem vztahu učednictví.
" A k této neviditelné, katolické (všeobecné, universální) církvi se hrdě hlásím. "
- V tom Vám nikdo nemůže bránit, ovšem hlásit se k něčemu co neexistuje považuje většina moudrých lidí za pošetilé.
"Odkud víte, že v nebi funguje tichá pošta? Jakože když se věřící pomodlí k Marii nebo Josefovi, že to pošeptají Pánu Bohu?"
- Jednak z doslechu a jednak empiricky z vlastní zkušenosti.
" Modloslužbu Bůh jasně zavrhuje, takže to nikterak prospěšné není."
- Ale modlitba modloslužbou není. Chápu, že Vám to připadá stejné, když jsou si ta slova podobná. Zkusme tedy místo modloslužba říkat idolatrie a místo modlitby orace. Chápejme idolatrii jako vzdávání božské pocty něčemu stvořenému a oraci jako sdělování komunikačním kanálem, který tvoří například něco jako akustické vlnění nebo rádiové vlny. Je jakákoliv orace (relace prostřednictvím komunikačního kanálu) směrem k člověku idolatrií (vzdáváním božské pocty něčemu stvořenému), pokud obsahem této relace není vzdávání pocty něčemu stvořenému? Každý, kdo má v užívání rozum, řekne "Ne, není." Představte si, že máte mobil, kterým se dá dovolat Bohu i všem lidem co kdy byli. Bylo by, podle Vás, používání takového mobilu vyhrazeno jedině pro komunikaci s Bohem? Pokud ano, proč?