Společenství čistých srdcí

Komentáře

ke článku: Nejčerstvější člen
ze dne 05.02.2011, autor článku: Tomáš Zdražil

Komentář ze dne: 11.02.2011 14:10:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - iva (@)
Titulek:
Moc pěkné a výstižné svědectví, jen tak dál... Vůbec SČS je dobrý požehnaný nápad dnešní doby. Pán Bůh zaplať.

Komentář ze dne: 01.03.2011 17:39:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - richard (richard07@centrum.cz)
Titulek: Nazor
Mam zvlastni pocit, po precteni Vaseho prispevku. Citim z neho neco, co mi nesedi. Tendecnost. Neni to ani cistota, vira, tu spolecne s Vami ocenuji a ve svetle vidim nas vzor, Jezise Krista. Ale musim se ptat, neb mnohe necitim zrovna dobre... Citace: "Neříkejte si, že vydržíte žít čistě i bez nějakého prstýnku, zvlášť když jste svobodní, protože nevíte co láska dokáže, nepodceňujte to! " Ja verim a doufam, to je to nejcenejsi, co mam, jevira v Boha. Kdyz nad tim premyslim, nevidim nic kolem, jen myslenku na Boha a teply pocit v srdci. Nevolam po krizku nebo prstynku. Laska -> to ona ta spatna (tak na me pusobi Vas clanek) "Co laska dokaze", vnitrne se zlobim, kdyz to ctu, ikdyz vim, ze zlobit se neni spravne, ale rici o lasce, ci naznacovat, ze je na ni neco spatneho nebo dokonce spinaveho s tim nemohu souhlasit. A dovetek: Zvlast, kdy jste svobodni? Clovek je hrisny a nedokonaly a diky vire v Boha a Jezise Krista se snazit uprimne jit dal a davat lidem prave lasku. Ale z Vaseho prispevku citim neco jako, laska a v pripade partnera (polibek, dotyk), manzelu (spojeni, intimni neznosti) je neco spatneho nebo minimalne trpeneho, za co ale rozhodne nemame byt radi nebo si toho vazit. S tim take nemohu souhlasit a verim, ze je to naopak neco neskutecne krasneho. A pokud budu svoji manzelku milovat, nehodlam tak uspokojit svuj chtic, ale naopak ji pohladit, byt k ni co nejblize a splinout v jedno telo, jak je psano i v Pismu. Nechci timto mou reakci nikoho poburovat, ale jen rozproudit diskuzi. Neb mi pripada, ze clanky jsou zde velmi casto tendecni a jednostrane. Stejnou cistotu vidim v zene, jez ma se svym manzelem uprimnou lasku, miluji se, casto i pro sve vzajemne poteseni a maji nekoliko deti, tak jako v divce, jez muze nepoznala.

Komentář ze dne: 02.03.2011 11:22:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - iva (@)
Titulek: Re: Nazor
Myslím si, že si to špatně celé vysvětluješ a nesprávně to vnímáš...Sama jsem byla zamilovaná a sama vím, jak je těžké, když je člověk náctiletý, nevyzrálý jak lze snadno sklouznout a podlehnout. Myslím právě, že ten prstýnek na ruce, může i v nějakých situacích zabránit tomu, čeho by pak oba partneři mohli litovat. Taky jsem byla s člověkem, neuměla jsem si jednu chvíli třeba i představit, že bychom spolu neměli zůstat a dnes je vše jinak. A mrzí mě, že tímto článkem vnímáš, že láska, milování mezi manželi, že by tu autor naznačoval, že by to bylo něco špatného, ba právě naopak. Jelikož je akt milování mezi ženou a mužem tak posvátný a krásný, měli bychom se snažit, abychom si tento krásný okamžik právě uchovali pro muže, ženu našeho života, tím myslím i první milování. Proto takový prstýnek, kdy někdy chtíč je až příliš velký, nám může v takových okamžicích připomenout, proč ho nosíme a pohledem na něj si člověk připomene vždy tu myšlenku a cíl. Není to přece o předmětu, ale o tom, co je vnímáno za tím, co je jeho symbolem. A pro členy tohoto společenství, je nesmírně povzbuzující se za sebe vzájemně modlit, vědět o sobě, tomu fandím.

Komentář ze dne: 02.03.2011 18:08:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - richard (richard07@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: Nazor
Plne s Tebou souhlasim a riziko podlehnuti a sklouznuti je velike, a u kazdeho nejen u nactileteho. Rozlisuji take mezi laskou a zamilovanosti. A zamilovanost je casto ta, ktera nasazuje ruzove bryle. Je krasna, ale je dulezite si uvedomovat, ze je vse co se nam zrovna zda neskutecne, tak za nedlouho nebude tak blyskave a oslnujici. Co se tyce prvniho milovani, i ja jsem jednoznacnym zastancem po svatbe. Neuvedomuji si to "jen" z duvodu, ze se to nekdo rika, ci ze je to psano v Bibli. Dlouho jsem se tim zabival, hledal nitky a duvody a plne se s tim souhlasim a tesi me, ze chapu, ze to neni o nejak zakazu, ale ma to sve hluboke duvody a brani to tomu, abychom bliznim neublizili, byd jen nevedomky. S tim souvisi panenstvi i panictvi. Prstynek jako symbol dokazu take pochopit, s tim neni problem. Co se mi tedy nezda? Pokud si jako nove prichozi prectu vetsinu clanku, velmi casto ctu o spatnych zkusenostech a velkych nesnazich. Otehotnela... Nutili ji k potratu... Myslela si, ze jej miluje, ale nechal ji... Chteli se vzit, milovali se, otehotenela pred svatbou, ale zemrel... Nemuzeme spolu prespat pod stanem, co vse by se mohlo stat... Ale nikde ale nectu, meli jsme se radi, vzali jsme se a hezky nam to funguje atd. Nebo chodime spolu planujeme budoucnost, chceme se vzit, radi se polibime, verime si, muze spolu prespat na cundru pod stanem, protoze vime, proc to nemuze zajit dal a jsme radi, ze si za tim stojime. Spatne zazitky a pribehy v zivote jsou. Ale vsechno mi to tady pripada, zobrazovane jen pres spatne zkusenosti. Chodite spolu, davejte si pozor, at nedelate tohle, tamto atd. Ano, je dulezite na to upozornit, ale take rici, proc to tak je a proc je krasnejsi si na to pockat. Chybi mi tedy receno proc, aby to pochopil treba i neverici clovek, jez Vase stranky navstivy. Casto se mi ostatni i v mem v jaku potutelne usmivaji, si verici a to si jeste s nikym nespal? V klidu odpovim a zacnu mu vysvetlovat svuj postoj. Nereknu je to napsano v Bibli, to nepochopis jsi neverici. Snazim se zduvodnit, proc je to dobre, ze Bible je predevsim o lasce, o tom jak se k sobe chovat. To dokaze posleze pochopit i neverici. A pak uz se mi nesmeje. A naopak ho to casto zacne zajimat a divat se na verici jinak. Ale to mi prave chybi, kdyz prijde na tyto stranky, vidi jen pozor, spatna zkusenost, proc hlasaji takovedle nesmyslne zakazy, co to tady oni resi? Chybi mi prave tady ta jasna zprava laska i laska fyzicka, je krasna, dar od Boha, neco co krestanstvi vubec neodsuzuje, neceho, co neni se treba bat, vyhybat se ji, nebo bat se ji davat. A pak samozrejme zdurazneni, je tady velke ALE. A to kdy je laska laskou a kdy ne, za jakych podminek. Okolo nas je hromada sexu, jez se zneuziva k reklame atd. Kdyz jde mlady jinoch po ulici a uvidi plakat spore odene zenstiny, neodola a podiva se. Je nutne ho za to odsoudit nebo mu zkratkovite rici, at to nedela, ze je to hrisne?! Co mu obe tyto odpovedi daji, dle meho nic, porad, kdyz pujde kolem bude se divat nebo mu to blyskne alespon hlavou. A muze se jednosude stat, ze se za svoji sexualitu bude stydet a nakonec si bude myslet, ze videt nahou zenu je spatne! Ale je to spatne? Ono totiz neni, Buh nas tak stvoril, ale je nutne mu to zduvodnit. Proc Te tak nutka a pusobi na Tebe pohled na nahou zenu? Byl si tak stvoren, stvoren Bohem, to nutkani je urciti nastroj, ale je dulezite ho uzit je k dobre veci. Proc je spatne divat se na nahou zenu? To spatne samosobe rozhodne neni. Dulezite je, jak se na ni divas. Jak rekl Jezis: Kazdy, kdo hledi na zenu chtive, jiz s ni scizolozi ve svem srdci. Divas se tedy na plakat: 1. Protoze hodnotis kvalitu papiru jako odbornik na reklamu? NEPRAVDEPODOBNE - Nic spatneho na tom, ale pak neni. 2. Divas se na plakat, protoze si v duchu rikas, jejej tu ja bych... VETSINOU TAK NEJAK - A PROTO JE TO SPATNE - dopoustis se hrichu. 3. Divas se na plakat, ju tu bych rad, poznal, dal ji vsechno, byl otec jeji deti, staral se o ni, byl s ni v dobrem i ve zlem. VELMI NEPRAVDEPODOBNE, spis si sahni do svedomi, jestli tim nezakryvas spise bod 2. Protoze pak by si se nedival na jeji plakat, ale poznaval ji jinak, takhle ji totiz nepoznas. A pokud jednou budes se svoji zenou a uvidis ji nahou, budete se mit radi a budete jeden pro druheho, nebudes ji brat jen jako nejaky objekt, nic spatneho na to nebude.

Komentář ze dne: 25.05.2011 20:56:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jana (@)
Titulek: Re: Nazor
No já mám taky zvláštní pocit - už to varování - nevíte co láska dokáže - tak to je fakt docela silný. Já si doteď myslela, že křesťanství je o lásce. Jo a ten tělesný chtíč to je taky síla.

Komentář ze dne: 27.05.2011 16:23:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Magdaléna (magdalenbaj@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Nazor
Křesťanství je samozřejmě o lásce. Kristus ji má dokonalou, ale mi lidé se k té dokonalosti jen velmi málo a pomalu přibližujeme. Prostě máme narušenou přirozenost. Dokonalá čistota bude v nebi, ale na zemi se o ni máme snažit!


Důležité kontakty:
P. Marek Dunda koordinátor SČS, marek@fatym.com
P. Vilém Štěpán, villelmus@seznam.cz, spoluzakladatel iniciativy SČS přijímá do SČS s přesahem za hranice ČR zvlášť Medžugorje.
Tisková mluvčí SČS Jana Julinková (roz. Brabcová)
zástupkyně tiskové mluvčí, na kterou je možné směřovat dotazy:
Anna Bekárková annabekarkova@gmail.com tel.: 736 522 818

phpRS PHP MySQL Apache
Tento web běží na upraveném redakčním systému phpRS.

Vyhledávání
Ubytování v České KanaděKomorníkUbytování KunžakChata rybníkaUbytování větších skupinChata KomorníkChata Jižní ČechyPenzion skupinyChata Česká KanadaPenzion Česká KanadaUbytování StrmilovRybařeníChata na Samotě

Přihlásit se (upravit nastavení)
Zapomenutí hesla
Zrušení účtu

Odhlášení

Registrace nového čtenáře