Společenství čistých srdcí

Komentáře

ke článku: Na kafe se Svědkyní Jehovovou
ze dne 06.09.2011, autor článku: Míša Klímová

Komentář ze dne: 07.09.2011 15:43:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - kubax (@)
Titulek: Svědkové Jehovovi rozhodně nevěří ve stejného Boha jako katolíci
Svědkové Jehovovi rozhodně nevěří ve stejného Boha jako katolíci (a dalších podstatných rozdílů je mnoho), ovšem v hrdosti na svou víru nám mohou být příkladem. "Odmítají učení o Svaté trojici, protože se o ní nezmiňuje Bible. Věří v jediného boha Jehovu, Ježíš Kristus je pouze jeho syn, nikoliv bůh a duch svatý je jakási činná síla skrze kterou bůh ovlivňuje chod věcí ve vesmíru. Rovněž nesouhlasí s myšlenkou pekla a posmrtného utrpení a odmítají ji jako pohanskou starověkou představu." http://is.muni.cz/th/145596/ff_b/bakalarka.pdf "Jejich věrouka se od hlavního proudu křesťanství podstatně liší, a proto nejsou ostatními církvemi obvykle považováni za křesťany." VOJTÍŠEK, Zdeněk. Encyklopedie náboženských směrů a hnutí v České republice

Komentář ze dne: 09.09.2011 12:34:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Táňa (@)
Titulek: Re: Svědkové Jehovovi rozhodně nevěří ve stejného Boha jako katolíci
Také cítím potřebu zdůraznit, že Svědkové Jehovovi nevěří ve stejného Boha jako katolíci. Nicméně musíme nechat druhému svobdnou volbu. Pokud to však je v našich možnostech měli bychom na omyly a bludy upozorňovat.

Komentář ze dne: 07.09.2011 16:48:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - magdaléna (magdalenbaj@seznam.cz)
Titulek:
Pěkné shrnutí. Děkujeme. Dnes se opravdu často říká: "Hlavně, že věříme ve stejného Boha." Ale Bůh je jiný v představách různých skupin. Jde o to najít toho pravého. Tak jak to bylo v dobách stoupenců "Boha" Bálla.

Komentář ze dne: 07.09.2011 21:56:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Anička (anicka.bek@seznam.cz)
Titulek:
Já jsem včera vyměnila Probuďte se! za Milujte se! nějaké dvě paní se objevily u nás doma, tak jim taťka řekl, že si teda od nich vezme Probuďte se, ale že ony si mají zase vzít Milujte se! Tak teda první hleděly, že se jim to ještě nestalo, ale pak si celkem ochotně vzaly. Tak by mě zajímalo, kde skončily Milujte se! Doufám, že né v krbu jako Probuďte se. :-)

Komentář ze dne: 08.09.2011 19:22:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - richard07 (@)
Titulek:
Sam za sebe musim rici: Hledejme co nas spojuje... Prit se o trojedineho Boha bychom mohli, az by jsme neplnili vse ostatni, to dobre co nedelame... Podobny pohled mam i na Zidy. Jsou to nasi starsi bratri a sestry...

Komentář ze dne: 09.09.2011 12:25:42     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Táňa (@)
Titulek: Re:
Ano. Je třeba hledat, co nás spojuje, tam kde patří. Kde je však blud je potřebné a nutné na něj poukázat, aby se nenechali strhnout další. Táňa

Komentář ze dne: 09.09.2011 19:56:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - richard07 (@)
Titulek: Re: Re:
Nemam odvahu rici, zda Svedci Jehovovi veri v jineho Boha nez my. Nejsem ten, ktery at chce verit a snazi se verit a tesi jej Bozi slovo, muze rici ze veri v Jezise Krista. Jakmile bych to totiz rekl, jakobych videl Jezise Krista, jdouciho Jeruzalem pred 2000 tisici lety, jez se otoci, podiva se mi do oci a bude jasno... Jen kolikrat jsem dnes zherisil -> tedy jak mohu rici, ze mu v nej verim, kdyz na jednu stranu jej Srdcem prijimam, ale ciny nekdy odmitam? A kdyz je tomu tak, jak mohu rikat a mluvit o tom, ze ostatni maji v oku trisku, kdyz ja ta mam cely tram? Nemohu prece svym znamym, kolegum v praci, kamaradum, rikat, ze jejich zpusob zivota je "blud". Snazim se radeji svedcit tim, ze se snazim chovat dle sve viry a Boha. Resit bludy muzeme, ale dle meho tehdy, kdyz nas ohrozuje a tehdy, kdyz jsme si jisti, ze skodi a jsme si jisti, ze je bludem. Sam jsem krteny, pristi tyden zacinam chodit na katechismus. Mnohu veci v nem nerozumym, mnoho budu chtit dovysvetlit a nektere bych take ze svoho pohledu mohl oznacit sam za sebe jako blud ;-O. Treba Mariánská úcta. Uznavam, ze Maria byla osobnosti, prikladem, ale kralovna Nebes? To uz dle meho srdce vzhledem k Bohu nekoresponduje se slovy Nejvysiho, Otce: "Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující." Ale kdyz jsem v kostele, nikomu nic nerikam, namisto Marianskych pisni, primluv si vzdy v duchu rikam Otce nas nebo Beranku Bozi... Ale nikoho o tom nepresvedcuji je to to, co citim. Ale na katechismu vse popravde reknu, nemohl bych se pretvarovat, ve vire, nevim jak pan farar bude reagovat, ale priznam co citim. Neb jak se mohu modlit ke Svatym nebo Marii, kdyz nedokazi jako hrisny clovek dostatecne milovat Boha Otce, Krista Cestu a Ducha Svateho, sverit jim vse, absolutne nepochybovat?

Komentář ze dne: 10.09.2011 06:53:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Magdaléna (magdalenbaj@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
Milý Richarde, děkuji za upřímnost a otevřenost. Svědkové Jehovovi věří opravdu v jiného Boha než křesťané. Co se týká Panny Marie a svatých moc Vám (Ti) přeji, abys(te) poznal Její krásu a pochopil pravou Mariánskou úctu a úctu ke svatým jako k těm, kteří jsou Bohu nejblíž a pomáhají nám na cestě do nebe. Výroky z Písma vytržené často z kontextů nevedou k pravdě. Např. Nezobrazíš si Boha... Pán Bůh je Duch, tzn. že si jej vlastně nejde zobrazit, ale třeba některou Jeho vlastnost, něco z Něj a přesto je to z naší lidské strany ubohost, ale pomáhá nám být v Jeho přítomnosti. Ale byli lidé, kteří si Boha zobrazili třeba jako zlaté tele a klaněli se jemu. Myslím, že nezobrazit si Boha znamenalo to, aby se lidé neutekli třeba jen k nějaké věci, kterou by ctili. Někteří mají problém s katolickými kosteli - obrazy. Vždyť nás to ale vede k Pánu Bohu. Máme zkušenost s tím, že před různými obrazy se staly zázraky. Nejde o to ctít obraz, ale toho, kdo je "za ním". I zázraky napovídají, jak to Pán Bůh s tím zobrazováním myslel. Je třeba hledat souvisĺosti a prohlubovat víru. Je třeba také přijmout autoritu katolické církve, kterou má od Ježíše Krista. Pokud ji člověk nepřijme, nemůže být plně katolíkem. Přeji plnou radost z víry a hlubokou důvěru v naši matku církev, která nás vede a chrání. I kdyby ona upadla, Ten, kterého je nevěstou, ji podrží a pomůže vstát.

Komentář ze dne: 13.09.2011 19:16:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - richard07 (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
Verim, ze nam Svati mohou pomahat. Ale opet se ptam, dal jsem Bohu vsechnu svou lasku a duveru, abych mohl "rozdeloovat i jim". Proc prosit u primluvu, kdyz mohu stejny cas venovat primo Bohu. Kristus je cesta, Svati nam pri ni mohou pomahat, pokud tak cini dekuji jim, jako svym rodicim, snoubencem pretelum a ostatnim, ale nemodlim se k nim... "Výroky z Písma vytržené často z kontextů nevedou k pravdě." Plne s Vami souhlasim, nemam takovedle zavery na zakalde vytrzenych slov rad. Rad veci studuji do hloubky a mam vzdy mnoho otazek. Konverzaci, debatu mam moc rad. Ale zavery cinim vzdy sam, a to sveti i sam Nejvyssi, tim, ze nam dal svobodnou vuli, ikdyz vedel kam to mnohdy povede... "Pokud ji člověk nepřijme, nemůže být plně katolíkem." Abych rekl pravdu, tak veta me tak trochu taha za usi, nevim proc. Nevite proc? Co se tyce obrazu, Krista, nekdy i Otce, me osobne to trosku zneklidnuje, ne ze bych neocenoval jejich nadheru, ale je to ma pozemskost, ktera kdyz vidi obraz, sosku, moc si ji zosobnuje a to mam v hlave snad i trochu "srovnane ;-)" (clovek je clovek) Proto mam radeji naznaky, Kristus jako Kriz, Duch jako Holubice, Trojjediny Buh - Oko v Trojuhelniku, Jezis jako postav otocena ke Svetlu atd. Autorita je v nasich zivotech neocenitelna, v co bychom bez v ni vyrostli. Souhlasim. I me Cirkev na jednu stranu tahne, ale nejsem nekriticky, jako takovy nejsem k sobe. Ac je nevesta a zenich pozdeji jedno telo, neni nevesta zenichem a zenich nevestou. A pokud da zenich k necemu autoritu nejsou rozhodnuti nevesty rozhopdnutim zenicha, ac jsou znacne podeprena a v pripade klopitnuti, zenich prispecha na pomoc. Osobne cirkev hajim pred ostatnimi, vidim v ni a citim, ze prevazuje to dobre, ale nejsem s slepi k vecem jez se v ni udali. Proto ac je pro me autoritou, neni autoritou bezmeznou... Mozna pro nekoho v cirkvi muzu pusobit jako nekdo "otravujici, stale se tazajici", ale je to dano tim, ze jsem zvidavy, ale ne nekriticky. Cirkev jako spolecenstvi krestanu je nesmirne dulezita, co bychom bez ostani bratrich a sester delali, byl by to smutny a sedy svet, jako mel Robinson na ostrove, samota, osameni... A sel bych jeste dal, stanme se soucasti jejich rukou, nohou, srdce, hlavy a podilejme se na jejim rozkvetu a zivotu kazdy dle svych moznosti, pro radost k Bohu a ne z pychy jez jako lide nekdy propadame (ja priznavm, ze nekdy ano). Tim, ale nepopiram pravo na vlastni cestu, pokud JE v ramci cirkve, ikdyz v ni nemusi byt mainstreamem a nekomu to muze byt proti srsti.

Komentář ze dne: 14.09.2011 13:15:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
"Ale opet se ptam, dal jsem Bohu vsechnu svou lasku a duveru, abych mohl "rozdelovat i jim". Proc prosit u primluvu, kdyz mohu stejny cas venovat primo Bohu." - Myslím, že Pán Bůh si lásku představuje právě tak, že ji "rozdělujeme" těm, které máme rádi, těm, kdo nás odmítají, i k těm, kteří už náš předešli do nebe, pro lásku k Němu. Láska se přece nějak musí projevovat. Svatí došli do Božího království a mají moc nám do něj také pomáhat dojít. Tak proč je neprosit o přímluvu? Když v životě chceme něco udělat a nestačíme na to, také prosíme o pomoc. Bůh si zasluhuje naši lásku, úctu, důvěru..., kterou Mu dokazujeme zachováváním přikázání a i ctěním svatých. Kristus je cesta a oni jsou mantinely na ní, které pokud budeme jejich příklad následovat, nám pomůžou nevybočit z cesty. Oni tu cestu prošli před námi. Proto je ctím a jsem za ně vděčná jako i katolická církev. Pán Bůh zasluhuje chválu a k té se dopracováváme postupně - k její intenzitě. Třeba i skrze přímluvu svatých. :+) Oni jsou prostě napřed. " I mě církev na jednu stranu táhne." - Vždyť ji ustanovil Kristus. :+) "Ac je nevesta a zenich pozdeji jedno telo, neni nevesta zenichem a zenich nevestou." - Moc pěkné přirovnání o jednom těle. Připomělo mi to mši svatou v okamžiku proměňování, kdy se kněz tajemně stává Kristem. Rozhodnutí nevěsty nemusí být v souladu s rozhodnutím ženicha ale mohou a mají být. "Osobne cirkev hajim pred ostatnimi, vidim v ni a citim, ze prevazuje to dobre, ale nejsem s slepi k vecem jez se v ni udali." - Je třeba vidět pravdu a podle ní jednat. Ale nenechme si vnutit jen částečné poznání. "A sel bych jeste dal, stanme se soucasti jejich rukou, nohou, srdce, hlavy a podilejme se na jejim rozkvetu a zivotu kazdy dle svych moznosti, pro radost k Bohu a ne z pychy jez jako lide nekdy propadame (ja priznavm, ze nekdy ano)." - Moc pěkně řečeno! Děkuju.

Komentář ze dne: 14.09.2011 20:19:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - richard07 (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Reknu to jinak: Svati, je muj pohled trochu odlisny, pokud to beru osobne,dle Vas problem z pohledu Vasiëho pohledu na verici katolicky? Pokud ano proc? (Napred rozhodne jsou ;-)) I mě církev na jednu stranu táhne. "- Vždyť ji ustanovil Kristus. :+)" Myslel jsem katolickou... ;-) Ne obecne pojem cirkev - skupina krestanu... "...tajemně stává Kristem." No nevim jak presne to myslite, ale rekl bych spise zpritomnuje... a promenuje hostii... "Je třeba vidět pravdu a podle ní jednat. Ale nenechme si vnutit jen částečné poznání. " Ano plne souhlasim.


Důležité kontakty:
P. Marek Dunda koordinátor SČS, marek@fatym.com
P. Vilém Štěpán, villelmus@seznam.cz, spoluzakladatel iniciativy SČS přijímá do SČS s přesahem za hranice ČR zvlášť Medžugorje.
Tisková mluvčí SČS Jana Julinková (roz. Brabcová)
zástupkyně tiskové mluvčí, na kterou je možné směřovat dotazy:
Anna Bekárková annabekarkova@gmail.com tel.: 736 522 818

phpRS PHP MySQL Apache
Tento web běží na upraveném redakčním systému phpRS.

Vyhledávání
Ubytování v České KanaděKomorníkUbytování KunžakChata rybníkaUbytování větších skupinChata KomorníkChata Jižní ČechyPenzion skupinyChata Česká KanadaPenzion Česká KanadaUbytování StrmilovRybařeníChata na Samotě

Přihlásit se (upravit nastavení)
Zapomenutí hesla
Zrušení účtu

Odhlášení

Registrace nového čtenáře