Společenství čistých srdcí

Komentáře

ke článku: Kam až?
ze dne 08.08.2015, autor článku: P. Marek Dunda

Komentář ze dne: 16.07.2008 03:47:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Solipso (solipso@seznam.cz)
Titulek: Máme 21. století!
Milý otče Marku, nechci být považován za zpustlého libertina, ale řekl bych, že článeček nabádá k poněkud prudérnímu chování, čímž snad může odradit i ty, kteří se snaží svůj vztah prožívat čistě a svatě. Mám na mysli především odkládání držení se za ruku až do pozdních fází vztahu. Jistě, pokud se jedná o první dětskou lásku, pak méně je opravdu více a tehdy bych s článkem i souhlasil. Ale přece jenom: co je vhodné pro 14-15 leté děti, nemusí být přiměřené o deset let později, kdy už relativně zralý člověk vážně hledá partnera na celý zbytek života. Řekl bych, že právě třeba vodění se za ruku patří primárně k zamilovanosti. Je to první intimní kontakt a zároveň, jak správně píšete, vyjádření důvěry. Tím, že se necháme vést, se vzdáváme části vlastní vůle ve prospěch toho, kdo nás vede. Na něj přenášíme odpovědnost za to, kam nás dovede. Vedeme-li, pak důvěru p

Komentář ze dne: 18.11.2008 02:51:56     Reagovat
Autor: [Magdaléna] - Magdaléna Bajerová (magdalenbaj@seznam.cz)
Titulek: Re: Máme 21. století!
Chvála Kristu, článeček nepsal o. Marek, ale Magdaléna Bajerová. Myslím, že opravdu mnozí mladí potřebují pomoci ve svých vztazích, aby je prožívali opravdu radostně a čistě, aby se nemuseli stydět před svým pozdějším partnerem, kterému předcházelo několik dalších uchazečů. Co se týká vodění se za ruku, jde o to, že je to hluboký projev, který jako cokoliv dalšího ve vztahu, musí být správně "zařazený". Jak správě píšeš, je rozdíl mezi 15ti letým a 25ti letým člověkem. Ale vždycky by tam měla být opravdová důvěra (která se nezíská zamilovaností, ale zkušeností, která potřebuje nějaký čas). Nejde o to, nevzít svou milou nebo svého milého za ruku, protože to může vadit, ale proto, že se máme ještě poznávat a být si více blíž. A se stoletím si myslím, to nemá vůbec nic společného. Láska je přece stejná.

Komentář ze dne: 28.02.2009 09:37:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr
Titulek: ....
ahoj zásadně jsem pro čistou lásku...ale držet se za ruku nebo letmý polibek až partnera dobře pozname?:-D :-D :-D..to je málo trapné....pokud spolu chodí,tak je jedno jestli se líbají a vodí za ruku po tydnu nebo po roce....to je opravdu jejich věc. jak říkám,čistotu ctím,ale tenhle článek mi připadne trochu na hlavu

Komentář ze dne: 03.03.2009 04:12:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Magdaléna (magdalenbaj@seznam.cz)
Titulek: Re: ....
Ahoj Petře, chápu, že tento článeček může vyznívat dost upjatě. Myslím, že se mi asi tedy nepodařilo nějak na první pohled ukázat, jak je to myšleno. Ale podívej se okolo sebe na vztahy mladých lidí. Opravdu hranice je pro každého jiná. A každý vztah jinak prožívá, ale myslím, že základem by měla být pravdivost. Když už dám někomu pusu, znamená to, že je mi hodně blízký a ne jen fyzicky - to by podle mě byla slabota... Chtěla jsem říct, že nejde v první řadě o naše těla a uspokojení, ale o budování opravdové lásky. Opravu hodně záleží na každém páru, ale základem je vždycky pravdivost.

Komentář ze dne: 12.03.2009 07:51:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - petr (@)
Titulek:
...dobře...a když dám třeba kamarádce pusu?...že ji třeba rád vidím nebo když se s ní loučím?..to je taky špatné?

Komentář ze dne: 13.03.2009 08:16:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Magdaléna (magdalenbaj@seznam.cz)
Titulek: Re:
Kamarádská pusa je opravdu něco jiného, než pusa pro někoho či od někoho, na kom už mi záleží víc, než jen jako na kamarádovi. :+)

Komentář ze dne: 16.03.2009 10:39:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - petr (@)
Titulek:
jj tak sem to myslel:))..díky:)

Komentář ze dne: 03.06.2009 16:45:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pavel (@)
Titulek:
Milá Magdaléno, předně bych chtěl poděkovat za tento článek, myslím, že je celkem pěkný. Přesto jsou v něm podle mě některé věci přehnané. Myslím, že do té fáze poznávání partnera, tedy fáze, ve které se partneři už velmi dobře znají a důvěřují si, rozhodně patří i určité fyzické projevy, které vyjadřují, co je v tom vztahu už obsaženo a vybudováno: láska, důvěra apod., tedy různé projevy v soukromí jako objetí (a klidně i dlouhé), hlazení, polibky (nejenom letmé, ale samozřejmě nesexuální) a tak. Kardinál Tomášek o tom hezky píše v knize Ze školy do života, tuto fázi vztahu označuje jako fázi erotickou, ve které ale vůbec nemají co dělat žádné sexuální projevy (tzn. vyzývavé líbání, neslušné dotyky apod.) Já jenom, abychom si dávali pozor, ať nesklouzneme k puritánství, které je taky nebezpečné pro vztah. Žádný vztah by se neměl obejít bez správných fyzických projevů. K tomuto t

Komentář ze dne: 03.06.2009 16:48:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pavel (@)
Titulek: Dokončení
K tomuto tématu krásně mluví Teologie těla. Buďme Bohu vděčni, že můžeme užívat i fyzické projevy lásky k našemu partnerovi, ale učme se je užívat ve shodě s Božím plánem.

Komentář ze dne: 04.06.2009 02:40:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Magdaléna (magdalenbaj@seznam.cz)
Titulek: Re:
Chvála Kristu, vím, že se tento článek moc nepovedl. Není z něho jasně cítit to, co jsem chtěla vyjádřit. Je rozdíl prožívat známost v 15ti nebo 30ti. Proto je na začátku větička o tom, že záleží na vyzrálosti partnerů. Všechno musí být pravdivé. Tedy i doteky. Budeme - li jich zneužívat, nepřinesou požehnání. Zneužíváním myslím chvíle, kdy nám jde právě spíš o vzrušení. A myslím, že to může být někdy zvláště ze strany mužů velmi náročné. Proto se kloním k variantě méně může být více. Ale opravdu záleží na každém páru. Ze zkušenosti vím, že i "víc" doteků může být potřené pro vztah.

Komentář ze dne: 04.06.2009 14:52:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pavel (@)
Titulek: Re: Re:
Souhlasím. Ale pak je tady otázka, jestli vůbec v 15 letech jít do vztahu... Na to už je těžší odpovědět, záleží na tom, za jak dlouho by ti dva mohli vstoupit do manželství. K těm dotekům. Myslím, že to tak náročné není. Nikdy by mě nenapadlo dotknout se mojí milé nějakým způsobem, který by jí ublížil. Trochu mi vadí, že se často píše o tom, že se muži nedokážou ovládat. Dokážou! Chce to jen snažit se poslouchat Pána Boha a žít normálně ze svátostí. Pak takové sebeovládání vůbec není žádným hrdinstvím, ale něčím naprosto přirozeným, normálním.

Komentář ze dne: 06.06.2009 02:16:42     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Magdaléna (magdalenbaj@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
Myslím, že je normální, když se do sebe mladí lidé zamilují, ale právě v takových letech (15) ještě o životě většinou moc neví, utváří se jejich vnímání světa. Zvlášť dnes, když se mnohým vše servíruje pod nos. Ale záleží opět na každém. Je dobré, že lidé, kteří se mají rádi se chtějí poznávat a třeba i v 15ti. Ale taková známost by měla probíhat jinak než třeba ve 30ti. Myslím, že je hodně mužů, kteří nežijí naplno s Bohem, proto nemají ani důvod se nějak brzdit. Je moc pěkné, že ty to dokážeš. Díky za reakci.

Komentář ze dne: 06.06.2009 06:52:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pavel (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
No nemyslel jsem to tak, že jsem nějaký dokonalý nebo bezhříšný v oblasti 6. přikázání... Spíš jsem chtěl ukázat, že ovládat se dokážou i muži, znám i hodně takových ve svém okolí. Samozřejmě v tom hraje hlavní roli víra. Prostě si myslím, že na to není třeba nějaký heroický výkon, ale stačí se snažit žít opravdovou lásku. Ale taky vím, že kdo se o tyhle věci nesnaží a potom se změní a snažit se začne, tak ta změna je dlouhodobější a nejde to ze dne na den. Chce to trochu vytrvat, a všechno přijde samo. Taky vám děkuju za reakce, mějte se!

Komentář ze dne: 10.06.2009 14:13:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pája (@)
Titulek:
si myslím že hodně z toho článku je blbost...to chození za ruku a líbání....to už nevíte co by ste oznacily za špatné...pokud je to z opravdove lasky tak je jedno jestli spolu chodí 2 měsíce nebo rok.....jo a taka poznamka.....k tom mazlení....a dotýkání se na některych mistech......sex to není....takže si myslim ež to je povoleno....bible říká nesesmilníš a to je myšleno tak že se s nikym nevyspím...proste nebudiu mít sex před svatbou....a tečka.....toto jr myslím jen a pouze na páru jak se ktomu postaví.....přece nemůže byt smilstvo když se spolu dotykaji na nekterych partíí a smilstvo jako opravfovy sex....v tom je dobrý rozdil

Komentář ze dne: 13.06.2009 18:23:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Magdaléna (magdalenbaj@seznam.cz)
Titulek: Re:
...pokud je to z opravdove lasky tak je jedno jestli spolu chodí 2 měsíce nebo rok Souhlasím, pokud je to z opravdové lásky. To myslím článeček nepopírá. Jen je to asi dost skryté. Ano, v dotecích je velký rozdíl. Některý pár zvládne to a druhý ono. Jde o to, aby se nestíraly rozdíly mezi chozením a manželstvím. Odevzdám-li své tělo už před svatbou a to i v různých "drobnostech" jako je dotýkání se na intimních místech, ochuzuji se o pěkný zážitek v manželství a lehce se může sklouznout k předmanželskému sexuálnímu spojení. ...Bible říká, že nemáme smilnit ani v srdci. Tedy myslet hříšně na tělo druhého. Má to být vždy v lásce. Chtít být darem pro toho druhého.

Komentář ze dne: 02.09.2009 09:09:07     Reagovat
Autor: neregistrovaný - komunista (@)
Titulek: koment
Co je opravdová láska? Jak to chcete poměřovat? Dá se to určit? Nedá. "Opravdová" láska může přijít kdykjoliv a kdykoliv může odejít a už se nevrátit. Mám opravdu rád svoje PC proto se ho raději nedotýkám nelíbu ho a když tak jen když se nikdo nekouká, protože co kdybych mu dal víc než si zaslouží je to jen kus hardwarë a software a stejně si za rok koupím novej, protože přesto že ho mám rád opravdu rád, tak už mi nebude stačit ani tyhle stránky se mi už nezobrazí. nechť a ať žije komunismus s lidskou tváří, jak jsou ty ideologie stejné že? stačí jen nahradi některá slova jinými.

Komentář ze dne: 22.10.2009 07:10:05     Reagovat
Autor: neregistrovaný - magdaléna (magdalenbaj@seznam.cz)
Titulek: Re: koment
Opravdová láska určitě neodchází. :) Nejde o to něco si zasloužit, ale o to, aby vztah byl pravdivý a ryzí. Na vše je správná doba.

Komentář ze dne: 15.10.2009 17:55:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Anna (AnneDvorakova@seznam.cz)
Titulek: Děkuji
Milá Magdaléno, děkuji Vám alespoň za nějaký článek. Je nepřiměřené kolik se toho napíše o předmanželské čistotě a jak málo se napíše o tom co vlastně to skýtá. Kam až... Jsem věřící, ale nikdy jsem nechodila na náboženství a do žádného společenství a tudíž jsem se nechala svést dnešní normou. Nyní jsem se rozhodla, že se daruji už jen v manželství, ale nesprávně jsem se domnívala, že mohu vše kromě úplného spojení. Mám úžasného partnera, který ovšem žil ještě mnohem hůř než já. Popravdě to byl i důvod našeho odloučení, protože jsem nebyla ochotná pochopit takto nezodpovědné chování. Po čase jsem si uvědomila, že nemám právo někoho soudit a k partnerovi jsem se vrátila. I přes jeho minulost přijal moje rozhodnutí bez problémů. Jenže ani jeden z nás netušil kam až mužeme zajít a tak jsme zašli dál než jsme asi měli tak teď budeme doma rozmlouvat o tom jak přibrzdit :-) Potvrzuji tedy predchozího pisatele, že ani pro "zkušené :-(" muže není problém přijmou čistotu pokud opravdu milují. Chvála Bohu za každé ponaučení.

Komentář ze dne: 22.10.2009 07:20:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Děkuji
Děkuji za reakci. V době, když jsem tento článeček psala jsem ještě s nikým nechodila. Dnes jsem čerstvou novomanželkou a to, co jsem napsala, vidím stejně. A Vaše připomínka, že před manželstvím nejde jen nežít sexuální spojení, ale nedělat další věci je opravdu velmi pravdivá!!! A platí pro každého. Vřele doporučuju všem nedotýkat se partnera na intimních místech ani se moc často hluboce objímat, zvláště v leže. Někdy může mít člověk opravdu jakousi zvláštní jistotu, že jeho partner, je ten pravý a dovolí si k němu brzy víc (vždyť už spolu zůstanou), ale takováto jistota může být klamná a i když by nebyla, je to pro manželství velké ochuzení. Možná tu nejde o hřích, ale rozhodně se lidé vzájemně okradou.

Komentář ze dne: 28.11.2009 19:12:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Anna (AnneDvorakova@seznam.cz)
Titulek: Gratuluji
Milá paní Magdaléno, chci Vám popřát mnoho božího požehnání do manželství. Gratuluji k přijetí svátosti manželství. Děkuji za Vaše rady jsem za ně moc ráda. Anna

Komentář ze dne: 14.01.2010 05:49:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Anielka (anna.spitzar@seznam.cz)
Titulek:
Docela by mě zajímalo, kdo ten článek vlastně opravdu napsal, když jako autor je uvedený P.Marek Dunda, ale k autorství se přihlásila Magdalena Bajerová, proč tedy píše pod jeho jménem. Každopádně mě ta kazuistika fakt dostala. Anielka

Komentář ze dne: 15.01.2010 15:03:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Magdaléna (magdalenbaj@seznam.cz)
Titulek: Re:
Článek vydal P. Marek Dunda a autorem je Magdaléna Bajerová.

Komentář ze dne: 22.01.2010 03:14:54     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Míša (mikeila.k@volny.cz)
Titulek:
Magdo, já jsem Ti za tento článek moc vděčná. Vystihuje všechno, co jsem v minulých vztazích nebo pokusech o ně prožívala, co se ukázalo jako nebezpečné a na co bych si měla dát pozor, ačkoli mě to tak láká. K ostatním komentářům - co člověk, to názor. Každý vnímá trochu jinak. Každý z nás je originál.

Komentář ze dne: 02.05.2010 08:11:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - klára (@)
Titulek: ?
Myslím, že tenhle článek nemůže brát nikdo vážně....Bych chtěla vidět pár, který svůj vztah prožívá takto....Já osobně bych ani neměla pocit, že je to vztah, kdybychom se nevodili za ruce a nelíbali...Ale rady u zásnub typu, že „vodění se za ruku“ je možné ale není to samozřejmě nutné, letmé pohlazení a polibek...ehm, ehm, nevím, jestli bych se neměla cítit provinile, když tyto stadia už mám dávno za sebou a rozhodně nejsem zasnoubená :-/ Myslím, že tohle jsou věci individuálního svědomí a málokdo bude takhle asketický...

Komentář ze dne: 04.05.2010 05:19:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Magdaléna (magdalenbaj@seznam.cz)
Titulek: Re: ?
Na mnohé to může působit opravdu asketicky. Ale znám několik párů, kteří takhle svoji známost prožili a nelitují toho. Pro někoho je fyzická přitažlivost tak hluboká, že se raději drží zpátky a všechno si věnují až ve svatební den. A podle jejich zkušenosti je to něco nádherného. Proto myslím, že je někdy lépe se vzdát i toho, co není špatné, aby to bylo ještě hezčí. Hranice ve vztahu je těžké jasně stanovit. Ale vodítkem může být zkušenost druhých a samozřejmě církve.

Komentář ze dne: 23.02.2017 02:22:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - leilei3915 (linlei3915@hotmail.com)
Titulek:
20170223 leilei3915 http://www.oakley-sunglasses.nom.co

Komentář ze dne: 29.03.2017 03:46:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - lcklck16 (15659540501@163.com)
Titulek: Re:

Komentář ze dne: 12.06.2018 13:56:07     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Gaia1956 (@)
Titulek:

Komentář ze dne: 12.06.2018 13:57:07     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Gaia1956 (@)
Titulek:

Komentář ze dne: 12.06.2018 13:57:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Gaia1956 (@)
Titulek:

Komentář ze dne: 12.06.2018 13:58:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Gaia1956 (@)
Titulek:

Komentář ze dne: 12.06.2018 13:58:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Gaia1956 (@)
Titulek:

Komentář ze dne: 12.06.2018 13:59:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Gaia1956 (@)
Titulek:

Komentář ze dne: 12.06.2018 14:00:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Gaia1956 (@)
Titulek:


Důležité kontakty:
P. Marek Dunda koordinátor SČS, marek@fatym.com
P. Vilém Štěpán, villelmus@seznam.cz, spoluzakladatel iniciativy SČS přijímá do SČS s přesahem za hranice ČR zvlášť Medžugorje.
Tisková mluvčí SČS Jana Julinková (roz. Brabcová)
zástupkyně tiskové mluvčí, na kterou je možné směřovat dotazy:
Anna Bekárková annabekarkova@gmail.com tel.: 736 522 818

phpRS PHP MySQL Apache
Tento web běží na upraveném redakčním systému phpRS.

Vyhledávání
Ubytování v České KanaděKomorníkUbytování KunžakChata rybníkaUbytování větších skupinChata KomorníkChata Jižní ČechyPenzion skupinyChata Česká KanadaPenzion Česká KanadaUbytování StrmilovRybařeníChata na Samotě

Přihlásit se (upravit nastavení)
Zapomenutí hesla
Zrušení účtu

Odhlášení

Registrace nového čtenáře